sobota, 1 lutego 2014

Ciasto do pizzy (mojej mamy)

Kiedy pierwszy raz zrobiłam pizzę w domu rodzinnym mojego chłopaka, to teściowie mianowali mnie wtedy specjalistką w tej dziedzinie i tylko ja mam uprawnienia do robienia pizzy w ich domu ;)


Składniki:
(na 1 spód do pizzy)
1/2 szklanki letniego mleka
2 szklanki mąki
3 dag drożdży (świeżych)
2 łyżki oleju
szczypta cukru
szczypta soli
  1. Drożdże rozkrusz, dodaj do mleka i dokładnie wymieszaj do rozpuszczenia się drożdży. Dodaj sól, cukier i kilka łyżek mąki (tak, aby ciasto uzyskało konsystencję gęstej śmietany). Wszystko  dokładnie wymieszaj.
  2. Miskę przykryj czystą ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 15 minut (w zimę najlepiej postawić obok kaloryfera).
  3. Po tym czasie do zaczynu dodaj olej, resztę mąki i wyrób ciasto. Ciasto z powrotem przełożyć do miski oprószonej mąką (by ciasto do niej nie przywarło), przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce, aż podwoi swoją objętość (około godziny).
  4. Po tym czasie ciasto jeszcze raz krótko wyrób, aby pozbyć się nagromadzonych w nim gazów. 
Ciasto jest gotowane do formowania!


  

 
Kilka rad:
  • gdy nie masz czasu czekać, aż ciasto wyrośnie, możesz włożyć je do piekarnika nagrzanego do temperatury 50 stopni Celsjusza (skróci to czas o połowę),
  • ciasto podczas formowania możesz obsypać mąką kukurydzianą, po wypieczeniu będzie bardziej chrupiące,
  • do wypieku pizzy piekarnik ustaw na dolną grzałkę, 
  • pizza jest bardziej smaczna, gdy jest krócej pieczona, ale w wyższej temperaturze, mój piekarnik ustawiam na 220 stopni Celsjusza na około 12-15 minut,
  • pizzę, po nałożeniu składników, możesz posypać przyprawą do dań kuchni włoskiej lub bazylią itp.
 Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz