środa, 5 lutego 2014

Udka z kurczaka w sosie pomidorowym z czarnymi oliwkami

Z cyklu Głupie rozmowy z moim chłopakiem:
 On: Kochanie, ja tu mam taki przepis, robiłem go kiedyś i jest przepyszny! Może zrobisz jutro?
Ja: No, spoko.
Kilka godzin później:
On: Kochanie, bo wiesz... Ja Cię trochę oszukałem z tym przepisem...
Ja: To znaczny?
On: Bo ja go robiłem tylko, że on mi wtedy nie smakował...
Ja: To po co ja mam robić to jeszcze raz skoro Ci nie smakowało?
On: Bo jak jadłem kurczaka, to on był w środku surowy... No i dopiero wtedy przeczytałem przepis jeszcze raz i się okazało, że ja kurczaka nie usmażyłem!
Ja: ...
;)

Przepis pochodzi z czasopisma Men's Health.


Składniki:
8 udek z kurczaka
2 puszki pomidorów krojonych
1 czerwona papryka
1 cebula
10 czarnych oliwek
1 kieliszek czerwonego wytrawnego wina
1,5 szklanki bulionu z kurczaka
2 łyżki oliwy
4 ząbki czosnku
2 łyżki natki pietruszki
sól
pieprz
1 łyżeczka cukru
szczypta chilli w proszku
  1. Udka z kurczaka umyj, posól i popieprz z obu stron.
  2. Na patelni usmażyć udka z obu stron, aż mięso będzie brązowe i kruche (około 10 minut). Udka odłóż na bok.
  3. Cebulę i paprykę pokrój w dużą kostkę. W garnku rozgrzej olej, dodaj cebulę, paprykę, posiekany czosnek i chilli. Całość podsmaż 5 minut.
  4. Dolej wino i gotuj jeszcze 5 minut, aż odparuje.
  5. Dodaj bulion i pomidory. Gotuj 5 minut.
  6. Do sosu wsadź kurczaka i połówki oliwek. Całość gotuj przez kolejne 25 minut (sos powinien zgęstnieć i zredukować się o połowę).
  7. Po tym czasie dodaj cukier i posiekaną pietruszkę. Gotowe!
 



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz