czwartek, 27 lutego 2014

Zupa kukurydziana

Z cyklu "Głupie rozmowy z moim chłopakiem":
Ja: Kochanie, kiedy mi kupisz pierścionek zaręczynowy?
On: Jak uzbieram pieniążki...
Ja: A ile już masz?
On: Nie mogę Ci powiedzieć...
Ja: A czego mi żałujesz żeby je uzbierać?
On: Jak dajesz mi kieszonkowe, to sobie część odkładam...
Ja: To od dzisiaj będę Ci dawać więcej kieszonkowego, to szybciej uzbierasz!
On: ...
:)

Przepis pochodzi z czasopisma "Gotuj krok po kroku".
 
 
Składniki:
1 litr wywaru z mięsa i jarzyn + 2 ugotowane ćwiartki z kurczaka
1 czerwona papryka
1 puszka kukurydzy
3 ziemniaki
1 cebula
2 ząbki czosnku
kawałek imbiru (około 2 cm)
1/2 szklanki mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki startego  żółtego sera
1 papryczka peperoncino (opcjonalnie)
pieprz
sól
  1. W dużej patelni rozgrzej olej i dodaj drobno pokrojoną cebulkę, posiekany czosnek i starty imbir. Smaż 5 minut. 
  2. Dodaj pokrojone w kostkę ziemniaki i paprykę. Smaż kolejne 5 minut. 
  3. Zawartość patelni oprósz mąką ziemniaczaną i dobrze wymieszaj. Podsmaż 1 minutę. 
  4. Dolej wywar i mleko, a całość dokładnie wymieszaj (tak, by nie powstały grudki z mąki).
  5. Do zupy dodaj kukurydzę razem z zalewą. Dopraw do smaku pieprzem i solą. Gotuj do miękkości warzyw (około 20 minut).
  6. Oddziel mięso z kurczaka i pokrój w mniejsze kawałki. Gdy warzywa będą już miękkie, do zupy dołóż mięso i ser. Gotowe!


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz