poniedziałek, 20 stycznia 2014

Zupa meksykańska

Z cyklu "Głupie rozmowy z moim chłopakiem":
Ja: Kamil nakładam Ci obiad!
On: O Ty przygotowałaś obiad, to ja też coś zrobię do jedzenia! - mówi wysypując chipsy na talerz... :D

Przepis przyniósł kilka lat temu mój brat od swojego kolegi. 
Warte wypróbowania :)


Składniki:
(długa lista ;))
 2 litry wywaru z jarzyn i mięsa
50 dag mięsa mielonego (kupiłam łopatkę wieprzową i zmieliłam)
1 puszka kukurydzy
1 puszka czerwonej fasoli
1 puszka pomidorów krojonych
1 koncentrat pomidorowy (140 g)
3 papryki, najlepiej aby były w różnych kolorach
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka przyprawy do mięsa mielonego
2 łyżeczki soli czosnkowej
1 papryczka peperoncino (można zastąpić ostrą papryką w proszku lub chilli)
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka oregano
pół łyżeczki tymianku
pół łyżeczki rozmarynu 
(użyłam ziół suszonych)
2 łyżeczki cukru
  1. Papryki umyj, osusz, usuń z nich gniazda nasienne i pokrój w kostkę. 
  2. Do gotującego się wywaru dodaj kukurydzę razem z zalewą z puszki i gotuj około 15 minut.
  3. W tym czasie na suchej patelni usmaż mięso mielone, przyprawione czosnkiem i przyprawą do mięsa mielonego. Przez cały czas staraj się, najlepiej łopatką, rozdrabniać mięso, jak do sosu bolognese ;)
  4. Do wywaru z kukurydzą dodaj papryki. Gotuj kolejne 15 minut.
  5. Po tym czasie dołóż pomidory z puszki, koncentrat pomidorowy i przyprawy: cukier, sól czosnkową, papryczkę peperoncino, bazylię, oregano, tymianek i rozmaryn. Teraz gotuj, aż papryka będzie miękka, około 10 minut.
  6. Dodaj usmażone mięso mielone i czerwoną fasolę. Gotowe!
Zupa wychodzi dość gęsta. W smaku jest trochę słodka, pikantna i lekko pomidorowa. I nie pytajcie ile wychodzi z niej porcji... Ja ją robię w 4-litrowym garze ;)
 
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz